Gönderen: dnzrn | 14/06/2010

Squash

Orta okul yıllarında tenis oynardım. Ne yazık ki lise ve üniversite boyunca bu güzel spora ara verme hatasını yaptım. Beklendiği üzere, tenis kabiliyetim oldukça düşmüş durumda. Arkadaşlarımla haftasonları yaptığımız karşılaşmalar keyifle izlenecek materyal sunmaktan pek uzak kalıyor.

Aşağı yukarı bir sene önce bir arkadaşımın isteği üzerine hayatımda ilk defa squash oynadım. Tenisten sonra kendimi kapalı bir odaya hapsetme fikri pek hoş gelmiyordu. Ne var ki, vakit ilerledikçe, bu garip spordan ilginç bir haz almaya başladım. Sanırım aksiyon yoğunluğu, düşünsel yaklaşımın önemi, hızlı kurulması gereken taktikler beni en çok çeken özelliklerdi. Geçtiğimiz haftadan itibaren, haftada en az bir defa squash oynamaya çalışma kararı aldım. (Kulağa pek kesin gelmiyor, değil mi? Ama bu hayatta ne kesin ki?)

Şu aralar beraber squash oynadığım iki arkadaşım var. Her ikisinin de bana farklı kurallar dayatması isteği üzerine, oturup bu iş nasıl yapılır, bir araştırayım dedim. Ne var ki bulduğum kaynaklar da kuralları açıklarken ciddi farklılıklar gösteriyorlar. Şimdilik sadece bu kaynakları paylaşmayı tercih ediyorum.

Wikipedi – Squash

Squashtr.com – Squash Tekniği

Uzman TV – Squash’ın Temel Kuralları

Konu ile ilgili yazılarım sürecek…


Yorum bırakın

Kategoriler